חפש עורך דין לפי תחום משפטי
- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
תקנות העיריות (נציגי העיריה בתאגיד עירוני), התשס"ו-2006
תקנות העיריות (נציגי העיריה בתאגיד עירוני), התשס"ו-2006 1
בתוקף סמכותי לפי סעיף 347 לפקודת העיריות (להלן - הפקודה), אני מתקין תקנות אלה:
1. הגדרה (תיקון: תשס"ח)
בתקנות אלה, "תאגיד עירוני" - תאגיד שבו עיריה מחזיקה בחלק מהונו או בחלק מכוח ההצבעה בו או בחלק מהכוח למנות מי מחברי הגוף המנהל של התאגיד ולרבות תאגיד כמשמעותו בסעיף 249א לפקודה.
2. מינוי נציגי העיריה בתאגיד
(א) מועצת העיריה תמנה את נציגיה בגוף המנהל של תאגיד עירוני.
(ב) הנציגים בתאגיד העירוני ימונו כך ששליש מהם יהיו מקרב חברי מועצת העיריה, שליש יהיו מקרב עובדי העיריה ושליש יהיו מקרב הציבור.
(ג) שר הפנים רשאי להתיר לעיריה סטיה מהכלל הקבוע בתקנת משנה (ב), אם שוכנע שקיימים נימוקים של ממש המצדיקים זאת, ובלבד שלא יתיר השר מינוי נציגים מקרב הציבור או מקרב חברי המועצה בשיעור העולה על חמישים אחוזים.
(ד) נציגי העיריה שהם עובדיה ונציגים מקרב הציבור לא ימונו אלא אם כן מועמדותם נבחנה בידי הוועדה לבדיקת מינויים על פי תקנה 5.
3. כשירות לכהונה (תיקון: תשס"ח)
(א) כשיר לכהן בתאגיד עירוני כנציג העיריה מקרב עובדיה או כנציג מקרב הציבור תושב ישראל שנתקיים בו אחד מאלה:
(1) הוא בעל תואר אקדמי באחד מן המקצועות כלכלה, מינהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון, מינהל ציבורי, הנדסה או לימודי עבודה או שהוא בעל תואר אקדמי אחר בתחום עיסוקו של התאגיד העירוני;
(2) הוא בעל ניסיון של חמש שנים לפחות באחד מאלה או שהוא בעל ניסיון מצטבר של חמש שנים לפחות בשניים או יותר מאלה:
(א) בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי;
(ב) בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בשירות הציבורי בנושאים כלכליים, מסחריים, ניהוליים או משפטיים;
(ג) בתפקיד בכיר בתחום עיסוקיו העיקריים של התאגיד.
(ב) נציג עיריה מקרב עובדיה או נציג מקרב הציבור יהיה כשיר לכהן כיושב ראש הגוף והמנהל של תאגיד עירוני אם מתקיים בו התנאי שבתקנת משנה (א)(1) וכן אחד התנאים שבתקנת משנה (א)(2); במקרים חריגים ניתן לבחור במי שלא מתקיים בו התנאי האמור בתקנת משנה (א)(1) אם הוא בעל ניסיון מצטבר של עשר שנים לפחות בתפקיד או בכהונה כאמור בתקנת משנה (א)(2), שמתוכן חמש שנים לפחות בגופים בעלי היקף פעילות שאינו נופל מזה של התאגיד העירוני שבה הוא מועמד לכהן, והוועדה לבדיקת מינויים אישרה שקיימים נימוקים מיוחדים לבחירה כאמור.
(ג) על אף האמור בתקנות משנה (א) ו-(ב), כשיר לכהונה כנציג העיריה או כיושב ראש הגוף המנהל של התאגיד העירוני, גם עובד העיריה שלא נתקיימו בו התנאים המפורטים בסעיפים האמורים אם הוא ממלא בעיריה תפקיד בכיר בתחום עיסוקיו של התאגיד העירוני ומינויו נעשה עקב התפקיד האמור.
4. סייגים למינוי (תיקון: תשס"ח)
(א) אלה אינם כשירים להיות נציגי העיריה בתאגיד עירוני: התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
בתוקף סמכותי לפי סעיף 347 לפקודת העיריות (להלן - הפקודה), אני מתקין תקנות אלה:
1. הגדרה (תיקון: תשס"ח)
בתקנות אלה, "תאגיד עירוני" - תאגיד שבו עיריה מחזיקה בחלק מהונו או בחלק מכוח ההצבעה בו או בחלק מהכוח למנות מי מחברי הגוף המנהל של התאגיד ולרבות תאגיד כמשמעותו בסעיף 249א לפקודה.
2. מינוי נציגי העיריה בתאגיד
(א) מועצת העיריה תמנה את נציגיה בגוף המנהל של תאגיד עירוני.
(ב) הנציגים בתאגיד העירוני ימונו כך ששליש מהם יהיו מקרב חברי מועצת העיריה, שליש יהיו מקרב עובדי העיריה ושליש יהיו מקרב הציבור.
(ג) שר הפנים רשאי להתיר לעיריה סטיה מהכלל הקבוע בתקנת משנה (ב), אם שוכנע שקיימים נימוקים של ממש המצדיקים זאת, ובלבד שלא יתיר השר מינוי נציגים מקרב הציבור או מקרב חברי המועצה בשיעור העולה על חמישים אחוזים.
(ד) נציגי העיריה שהם עובדיה ונציגים מקרב הציבור לא ימונו אלא אם כן מועמדותם נבחנה בידי הוועדה לבדיקת מינויים על פי תקנה 5.
3. כשירות לכהונה (תיקון: תשס"ח)
(א) כשיר לכהן בתאגיד עירוני כנציג העיריה מקרב עובדיה או כנציג מקרב הציבור תושב ישראל שנתקיים בו אחד מאלה:
(1) הוא בעל תואר אקדמי באחד מן המקצועות כלכלה, מינהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון, מינהל ציבורי, הנדסה או לימודי עבודה או שהוא בעל תואר אקדמי אחר בתחום עיסוקו של התאגיד העירוני;
(2) הוא בעל ניסיון של חמש שנים לפחות באחד מאלה או שהוא בעל ניסיון מצטבר של חמש שנים לפחות בשניים או יותר מאלה:
(א) בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי;
(ב) בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בשירות הציבורי בנושאים כלכליים, מסחריים, ניהוליים או משפטיים;
(ג) בתפקיד בכיר בתחום עיסוקיו העיקריים של התאגיד.
(ב) נציג עיריה מקרב עובדיה או נציג מקרב הציבור יהיה כשיר לכהן כיושב ראש הגוף והמנהל של תאגיד עירוני אם מתקיים בו התנאי שבתקנת משנה (א)(1) וכן אחד התנאים שבתקנת משנה (א)(2); במקרים חריגים ניתן לבחור במי שלא מתקיים בו התנאי האמור בתקנת משנה (א)(1) אם הוא בעל ניסיון מצטבר של עשר שנים לפחות בתפקיד או בכהונה כאמור בתקנת משנה (א)(2), שמתוכן חמש שנים לפחות בגופים בעלי היקף פעילות שאינו נופל מזה של התאגיד העירוני שבה הוא מועמד לכהן, והוועדה לבדיקת מינויים אישרה שקיימים נימוקים מיוחדים לבחירה כאמור.
(ג) על אף האמור בתקנות משנה (א) ו-(ב), כשיר לכהונה כנציג העיריה או כיושב ראש הגוף המנהל של התאגיד העירוני, גם עובד העיריה שלא נתקיימו בו התנאים המפורטים בסעיפים האמורים אם הוא ממלא בעיריה תפקיד בכיר בתחום עיסוקיו של התאגיד העירוני ומינויו נעשה עקב התפקיד האמור.
4. סייגים למינוי (תיקון: תשס"ח)
(א) אלה אינם כשירים להיות נציגי העיריה בתאגיד עירוני: התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
חזרה לתוצאות חיפוש >>
